Forum Instytutu Matematycznego UWr

Teraz jest niedziela, 22 września 2019 2:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 19:35 
Offline

Dołączył(a): czwartek, 27 września 2012 10:11
Posty: 42
Mam pytanie na temat różnicy poziomów trudności na zajęciach toków A i B. Chodzę wszędzie na B i tutaj WDM wydaje mi się najłatwiejszy ze wszystkiego, chodzą jednak słuchy, że jest znacznie trudniejszy od analizy i algebry liniowej A. Rozumiem, że na B idzie się z materiałem znacznie szybciej i jest na wykładach więcej tych trudnych dowodów, których chyba nigdy sam bym nie wymyślił. Ale czy na A poziom trudności zadań kiedyś zrówna się z tym na B? Tzn. czy na A wymagano by ode mnie, że będę umiał rozwiązać tak samo trudne zadania, jak na B? W takim wypadku różnica poziomów trudności polegałaby tylko na szybkości przerabiania materiału. Więc jeśli teraz ledwo sobie radzę z B (nie zdobyłem nawet 50% punktów z możliwej dotychczas puli), to czy ten sam kłopot miałbym np. pod koniec semestru na toku A? A jeśli chodzi o końcowy efekt studiowania na generalnie A, albo generalnie B? Weźmy dwóch studentów, jednego z A i jednego z B, z których obaj wszystkie swoje przedmioty, podczas całych studiów, zaliczali na 5, ale nie angażowali się w konwersatoria ani nie robili nic ponad materiał wymagany na kolokwia. Czy na mecie student A potrafi rozwiązać dokładnie te same zadania, co student B, czy jest w stosunku do niego upośledzony?

W kontekście przedmiotów pierwszego semestru mówię raczej o analizie i algebrze liniowej, powiedzmy że w WDMie czuję się na razie raczej pewnie.

Co z przedmiotami, na których nie ma wyboru toku? Czy przeciętny student A jest do nich przygotowany, czy musi na własną rękę nadrabiać materiał, który jest na B, a którego nie ma na A? A może te przedmioty są po prostu bardziej przystosowane dla studentów A, i studenci B mają na nich po prostu łatwiej?

Właściwie powinienem o to pytać wcześniej, bo już jest po terminie zapisów, ale powiedzmy że zapytam o to w kontekście mojej ewentualnej rekrutacji śródrocznej. Oczywiście będę próbował utrzymać się na wykładach B do samego końca, ale jeślibym nie zdał semestru, próbowałbym może jeszcze raz na toku A. Ach, słodka relatywna anonimowość...

Also, czy istnieje Analiza Matematyczna B2 i B3? W "opisie przedmiotów" na stronie instytutu nie ma czegoś takiego. Czy jest on niekompletny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 września 2009 21:38
Posty: 911
Płeć: mężczyzna
Opisy przedmiotów są niepełne i nieaktualne, nie należy ich traktować zbyt poważnie, najwyżej jako sugestię.

Jeśli sam twierdzisz, że na B jest szybciej, to niby jak na A mieli by zrobić to samo? Musieliby w końcu przyspieszyć, albo robić wszystko dłużej, a tak chyba nie jest. ;)

Nie dam sobie za to ręki uciąć, ale wydaje mi się, że *generalnie* na A i B rzeczy które *muszą* być są z grubsza ustalone i te same. Natomiast to co będzie więcej zależy głównie od wizji prowadzącego wykład (i konwersatorium). Należy się spodziewać, że na B będzie więcej rzeczy abstrakcyjnych i więcej dowodów, a na A więcej przykładów, ale przynajmniej na podstawowych kursach z analizy i algebry na pierwszym roku chyba nie jest tak, żeby było coś zupełnie innego.

Na późniejszych kursach, które dzielą się na A i B jest chyba już inaczej. Z tego co widziałem, na rachunku prawdopodobieństwa A robi się rzeczy zupełnie inne niż na B (i nic dziwnego, rachunek B bazuje na funkcjach rzeczywistych i jest tam trochę teorii miary). Na równaniach różniczkowych A chyba jest znacznie mniej równań cząstkowych, których na B jest całkiem sporo. Logika B jest znacznie bardziej zaawansowana od logiki A, wedle tego co słyszałem o tej drugiej (ale to jest kurs nieobowiązkowy, więc nie wiem czy cię to interesuje ;) ).

Przedmioty z bloku B są przeznaczone dla tych, którzy chcą robić zastosowania lub teoretyczną. Jeśli dany przedmiot jest kierowany dla studentów jednej z tych specjalności (a nie do innych), należy się spodziewać, że może się przydać wiedza z B.

Co do przerekrutowywania się, weź pod uwagę, że teraz to nie jest już tak bezpieczne jak dawniej, nie wiem jakie dokładnie są zasady (chyba nikt tego nie wie), ale istnieje ryzyko, że w takiej sytuacji będziesz musiał płacić za dodatkowe semestry.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 20:29 
Offline

Dołączył(a): czwartek, 13 października 2011 17:11
Posty: 112
Płeć: mężczyzna
WDM B jest łatwiejszy niż Analiza matematyczna 1B? :shock:
Chyba tylko do przez pierwszy miesiąc :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 20:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 01 października 2010 19:06
Posty: 866
Płeć: mężczyzna
Jest dokładnie jak mówią przedmówcy. Nie widzę powodu (prócz tego, że zawsze warto wiedzieć więcej) dla których ktoś spoza teorii i zastosowań musiał się użerać z b-przedmiotami pierwszego roku. Robiąc interesujące mnie przedmioty ogólnoinstytutowe, bez literek, nie zauważyłem też, żeby b-studenci (po analizie, liniowej, kierpie i wstępie b) mieli jakąkolwiek przewagę i dominowali kolokwia. :)

goku94 napisał(a):
Czy na mecie student A potrafi rozwiązać dokładnie te same zadania, co student B, czy jest w stosunku do niego upośledzony?

To zależy od wyboru studentów. Są a-studenci lepsi od b. Oraz jakie specjalności robili wybrani. Na mecie (rozumiem, że to po magisterce) b-student pierwszego roku po teoretycznej będzie umiał zrobić absolutnie inne zadania niż a-student pierwszego roku po nauczycielskiej lub ekonomicznej.
Dlatego są różne egzaminy magisterskie dla poszczególnych specjalności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 21:42 
Offline

Dołączył(a): środa, 05 października 2011 19:20
Posty: 2
Płeć: mężczyzna
Co do trudności WDM'u to raczej bym radził poczekać z tego typu spostrzeżeniami do sesji, a przynajmniej do wyników z pierwszego kolokwium :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 08 listopada 2012 21:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 09 września 2011 10:37
Posty: 23
Płeć: mężczyzna
Cytuj:
WDM wydaje mi się najłatwiejszy ze wszystkiego

Fakt, WDM na początku wydaje się być najłatwiejszy, miałem to samo wrażenie rok temu ;) Na końcu jak dla mnie był najtrudniejszy ze wszystkich przedmiotów z 1 sem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL