Forum Instytutu Matematycznego UWr

Teraz jest wtorek, 20 sierpnia 2019 16:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 18 listopada 2014 21:48 
Offline

Dołączył(a): wtorek, 04 lutego 2014 20:22
Posty: 30
Jak ludzie zapisani do środowej grupy (ćwiczenia / laboratoria) mają zrobić zadania, skoro jeszcze się nie pojawiły na stronie? Trochę głupio jest wymagać przestrzegania zasad od studentów, kiedy samemu się je ignoruje...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 0:27 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): wtorek, 16 marca 2004 15:21
Posty: 65
NieLubięLiczyc napisał(a):
Naprawdę byśmy chcieli,tylko mało kto w to jeszcze wierzy (próby przecież były)...


Tu nie ma co siedzieć i wierzyć. Samorząd, o ile taki jest, albo przedstawiciele studentów muszą usiąść z dyrekcją i porozmawiać o sytuacji. Z tego co wiem, to dyrekcja problem widzi, ale sprawa jest dość delikatna, stąd tak to wygląda. Dlatego trzeba usiąść na spokojnie i pogadać.

Taka sytuacja nie jest na rękę ani dyrekcji (słabo prowadzony przedmiot) ani studentom (nikła wiedza praktyczna i mniej czasu na przedmioty matematyczne). Niestety tak to jest jak się przesadzi z ilością wiedzy, i w efekcie uzyskuje się odwrotny skutek do zamierzonego: absolwenci po podstawowym kursie z programowania nie znają podstaw programowania, bo 95% semestru to było jakieś adzia badzia, a to co studentów najbardziej interesowało, "to sobie państwo sami doczytają". Potem uczą się tych podstaw mimochodem na innych przedmiotach, na których wykładowcy wychodzą z siebie, żeby jakoś pomóc tym, którzy nic nie rozumieją. Dodatkowo nie pomaga nastawienie wykładowców na WIPie pt. "bo u nas na informatyce to nie do pomyślenia, bo u nas każdy kandydat to już umie itd.", dlatego będzemy dublować przedmioty informatyczne prowadzone w IM.
Rzecz nie jest w tym, żeby obniżyć poziom, bo studenci są coraz słabsi albo coraz bardziej leniwi, tylko żeby nauczyć tych, którzy nie mieli programowania. Nie każdy jest po mat-infie, większość miała tzw. technologię informacyjną, czyli zakładanie katalogów, załączanie przeglądarki, paint, word, excel, power point i inne bzdury, które każdy i tak umie, bo się sam w domu nauczył. Dla kogoś takiego struktura w C (bo o wskaźnikach to student sobie sam doczyta) to jakaś kompletna abstrakcja.

Trzymam za was kciuki, i za to, żeby wstęp znowu był wstępem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 9:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 01 października 2010 19:06
Posty: 866
Płeć: mężczyzna
Też nie miałem programowania w szkole, a jakoś zaliczyłem, podobno bardzo trudny, WdIiP z panem Nowakiem bez dużych trudności. Magia.
Zresztą, z egzaminu prawie wszyscy (wszyscy oprócz mniej niż dwudziestu osób na setkę uczestników) byli zwolnieni, a ci co niezdali WdIiPu za moich czasów, dziwnym trafem, mają problemy ze wszystkimi innymi przedmiotami i robią Analizę A1 czy Wstęp A po trzy razy.
Patrząc po tym, ilu osobom musiałem pokazać "znajdź i zamień" w edytorze tekstu na laboratorium z baz danych, albo jak ludzie nie widzieli na kolokwium z WAIFa 1 jak wczytać plik z danymi rozdzielanymi średnikiem, bo pokazano im tylko rozdzialane przecinkiem, nie sądzę, że "każdy i tak umie, bo się sam w domu nauczył".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 12:49 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 14 maja 2012 17:57
Posty: 27
Płeć: kobieta
NieLubięLiczyc napisał(a):
Naprawdę byśmy chcieli,tylko mało kto w to jeszcze wierzy (próby przecież były)...

Nie ma co sie dziwic. Zadne argumenty , zadne prosby,rozmowy z wykladowca nie skutkuja. Do Kolokwium Mamy nadrobic 2 listy(Kolokwium za tydzien). Co jest nierealne skoro wiekszosc studentow ma problem ze zrozumieniem poprzednich, ktore sa wspolnie przerabiane na cwiczeniach . no ale w koncu "musimy przerobic caly material". Tak, dokladnie tylko Tyle uslyszelismy ... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 20:29 
Offline

Dołączył(a): czwartek, 13 listopada 2014 19:21
Posty: 3
Płeć: kobieta
dagx3, najwidocznie jesteś w grupie pana Rzechonka, grupa pana Tabisza jest dopiero na drugim zadaniu z trzeciej (tej na 22.10) listy :/ Najnowsza pojawiła się dopiero dzisiaj, opóźniona, bo prowadzący zapomniał o umieszczeniu jej wcześniej. Zasady zaliczenia to jakaś fikcja, studenci matematyki żyją w innym świecie niż informatycy z instytutu obok. Ktoś już o tym wspominał... Podobnież dyrekcja wie o problemie, ale czy robi coś z nim? Ile jeszcze można czekać na zmiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 21:34 
Offline
Administrator forum

Dołączył(a): wtorek, 16 marca 2004 15:21
Posty: 65
Columbine napisał(a):
Podobnież dyrekcja wie o problemie, ale czy robi coś z nim? Ile jeszcze można czekać na zmiany?

A może zamiast siedzieć i czekać, to porozmawiać o sprawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 19 listopada 2014 22:40 
Offline
Opiekun I roku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 04 października 2004 11:50
Posty: 3616
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Columbine napisał(a):
Podobnież dyrekcja wie o problemie, ale czy robi coś z nim? Ile jeszcze można czekać na zmiany?

A czy ma Pani pewność, że nic nie robi? Czy uważa Pani, że osiągnięcie zmiany polega na tym, że dyrekcja naciska magiczny przycisk i oto jest zmiana (a skoro nie ma zmiany, to widocznie dyrekcji nie chce się tego przycisku nacisnąć)? To nie jest takie proste.

JK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 21 listopada 2014 1:10 
Offline

Dołączył(a): środa, 23 maja 2012 22:14
Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Niestety nie zdecydowałem się robić tego przedmiotu rok temu i jestem teraz uczestnikiem tego wykładu, z innymi przedmiotami nie miałem większego problemu(nawet algebra dosyć poszła) praktycznie tylko ten przedmiot może mi utrudnić zdanie licencjatu w 3 lata, ale nie w tym rzecz.

Biorąc pod uwagę, że o programowaniu mam małą wiedzę, ale jakąś. Prosty program potrafię napisać, ale szczerze powiedziawszy poziom który spotkałem na wykładzie, przyparł mnie do muru w niektórych momentach, na pytania jednego ucznia czy będzie coś o strukturach na wykładzie, bo nic nie było (a na laboratoriach było zadanie by napisać programu używając struktur) wykładowca odpowiedział ,ze coś na pierwszym wykładzie wspominał o klasach (z tego co pamiętam było przeznaczone na to 5 minut). Jeśli ktoś kiedykolwiek programował to zrozumie te strach w moim oczach po słowach wykładowcy.

Czy także inne stwierdzenia, że Pan wykładowca rzuca tylko hasła na tablicy a my mamy sobie doczytać gdzieś. Z jednej strony rozumiem, ale rzucić hasło klasy, wskaźniki na drugim wykładzie to z lekka ..(nie chce się denerwować) Może i u Pana Newelskiego było ciężko ale zawsze było wiadomo co wymaga. Nie jest to tylko moja ,słabego programisty opinia ,że wszystko za szybko , mam znajomych co robią PO2 i widząc moje notatki szczerze mi współczują.

Z ciekawością czekam na najbliższe kolokwium, może ja jakoś sobie z nim poradzę, jednak osoby ,które mają pierwszy raz styczność z programowaniem zostały w sposób bardzo drastyczny skrzywdzone i wątpię by dały radę. Nie jest zapewne dla tych osób łatwo pogodzić to np: z algebrą.

Martwi mnie bardzo ,że wykładowca głownia się skupia na tym by zrobić materiał.

Tak ja to ,że mamy sami robić listy, bo jak sam przyznał wykładowca popełnił błąd i będzie mało czasu na ćwiczenia(ale cytując "No cóż"). Z drugiej strony co to za problem, zróbmy ćwiczenia na wykładzie, ale coś to nie jest pomyśli wykładowcy, bo fajniejsze jest pędzenie z materiałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 25 listopada 2014 11:41 
Offline

Dołączył(a): wtorek, 04 lutego 2014 20:22
Posty: 30
Z ciekawości sprawdziłem, czy algorytm Boyera-Moore'a z ostatniego wykładu jest opisany gdzieś na Ważniaku. Okazało się, że jest! Na pierwszym wykładzie z "Zaawansowanych algorytmów i struktur danych" (który jest realizowany dopiero na studiach drugiego stopnia!), który wymaga wcześniejszego zaliczenia "Algorytmów i struktur danych". Zdaję sobie sprawę z tego, że na tamtym przedmiocie realizuje się treści o wiele ambitniejsze, ale mimo wszystko chyba są ważniejsze rzeczy, którymi moglibyśmy się zająć na WdIPie, prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 25 listopada 2014 21:40 
Offline

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011 20:39
Posty: 138
Płeć: mężczyzna
@up
Nie przesadzajmy w drugą stronę. Czy zrozumienie tego algorytmu leży poza granicami możliwości studentów matematyki, nawet tych przeciętnych (nie chcę tu nikogo obrażać)? No chyba nie. To, że jakiś materiał jest gdzieś indziej przerabiany w innym momencie jest zwykle spowodowane stopniem w jakim jest on poznawany. WdIP ma być takim garnkiem do którego wrzuca się wszystko co normalnie (zarówno w II jak i IM) jest rozłożone na kilka przedmiotów, podobnie sprawa ta wygląda z WRAIT-ami, więc wspomnienie tego algorytmu ma tyle samo sensu co każdego innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL