Forum Instytutu Matematycznego UWr

Teraz jest niedziela, 21 lipca 2019 17:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2012 23:18 
Offline

Dołączył(a): sobota, 11 października 2008 20:22
Posty: 927
Płeć: mężczyzna
Jarosław Wróblewski napisał(a):
W tej chwili nie umiem przewidzieć żadnych racjonalnych powodów, dla których mielibyśmy sprawdzać, kto wypełnił ankietę.

Na informatyce osoby, które wypełniają ankiety mają wcześniejszy dostęp do systemu zapisów. O szczegóły należy spytać koordynatora systemu zapisów na informatyce lub kogoś, kto tam studiuje. Punkty do wcześniejszych zapisów można dostać też w inny sposób (dzięki innym osiągnięciom), ale nie wiem jaki. Ogólnie ich system zapisów ma ciekawe zasady.

_________________
Łatwe i przyjemne układanie planu zajęć by orssey (można sobie zapisać plan, jeśli się zaloguje kontem na FB)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012 0:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011 22:54
Posty: 123
Lokalizacja: Ustka
Płeć: kobieta
Na informatyce jest tak: termin otwarcia zapisów zależy od wielu czynników, między innymi za wypełnienie ankiety, duże bonusy są za głosowanie na przedmioty. Dodatkowo, ktoś kto ma dużo pkt ects też szybciej ma dostęp do zapisów, niż osoba mająca ich mniej. W poprzednim semestrze zapisy szybciej otworzyły się dla osób, które aktywnie brały udział w testowaniu nowego systemu zapisów.
Trochę to skomplikowane, ale zachęca do wypełniania ankiet.

Ich nowy system zapisów wygląda przyjaźniej niż usos. Jak dla mnie oczywiście:)

_________________
http://marzenakrzewinska.pl
http://creative-life.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012 0:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 01 października 2008 22:53
Posty: 137
Lokalizacja: Wrocław
System zapisów informatyki jest juz bliski perfekcji(czego nie mozna powiedziec o usosowym...), moze warto byloby go w calosci przekopiowac na matematyke?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012 0:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 01 października 2010 19:06
Posty: 866
Płeć: mężczyzna
Co do wcześniejszego dostępu do zapisów na informatyce, to wiem, że czasami osoby, które mają dostęp wcześniej zaklepują przedmioty dla znajomych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2012 1:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011 22:54
Posty: 123
Lokalizacja: Ustka
Płeć: kobieta
Teraz to już jest niemożliwe, są kolejki. Wychodząc z grupy, zwalniasz miejsce następnej osobie, a nie koledze.

_________________
http://marzenakrzewinska.pl
http://creative-life.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2012 16:58 
Offline

Dołączył(a): środa, 25 lipca 2007 12:26
Posty: 31
Lokalizacja: inąd
Wypełnianie ankiet w usosie jest dużym ułatwieniem (myślę, że nie tylko dla studentów), ale chciałabym poruszyć kwestię zadawanych w nich pytań. W moim odczuciu są one zupełnie niemiarodajne. W jakim bowiem stopniu na poziom przedmiotu wpływa to, czy prowadzący wyraźnie pisze na tablicy i mówi wystarczająco głośno? Wydaje mi się, że pytania od lat zawarte w ankiecie zajmują się sprawami marginalnymi, zamiast dążyć do odpowiedzi na pytanie "Jak dobrze prowadzony jest przedmiot?". Moje zdanie nie jest też odosobnione, temat ten pojawiał się wielokrotnie w rozmowach prowadzonych w instytucie z różnymi osobami. Myślę, że taka zmiana pytań nie jest trudna do przeprowadzenia i naprawdę niedużo trzeba, żeby było lepiej niż teraz. W związku z tym zamieszczę poniżej jako przykład pytania z dobrej w moim mniemaniu ankiety przeprowadzanej na uniwersytecie w Kopenhadze.

Na samym początku wymieniono cele przedmiotu oraz zagadnienia, które powinno się znać po ukończeniu go.

Course Objectives:
At the end of the course, the students are expected to have the following qualifications
•Apply theorems on stochastic integrals and stochastic differential equations, including theorems such
as: Ito's formula, Feynman-Kac representations, martingale representations, Girsanov's theorem.
•Determine arbitrage free prices of financial claims including determining partial differential equations
for price functions.
•Deduce if a diffusion model for the market is arbitrage free and if it is complete and to be familiar with
the 1st and 2nd fundamental theorems of asset pricing including the determination of martingale measures.
•Apply concepts for portfolios including self financing and replicating.
•Apply the theory to determine the Black-Scholes price for a call option.

1 I experienced a good correspondence between the teaching and the course objectives (as indicated above)
Strongly agree
Agree
Neutral
Disagree
Strongly disagree
Don't know

2 I think that the practical execution of the course was successful (facilities, equipment, information
dissemination etc.)
(odpowiedzi jak wyżej)

3 I experience a good coherence between the various course elements (lectures, practical work, etc.)

4 I experience the course as relevant to my personal educational objectives

5 In cases where I needed feedback on my work (presentations, assignments, papers, reports) I was able to adequately get such feedback from the teachers

6 For me, the teaching material is adequate for this course.

7 Compared to my background knowledge I experience that the academic level of the course is
Far too low
Low
Adequate
High
Far too high
Don't know

8 I experience the work load of the course as
Much too low
Somewhat low
Adequate
Somewhat high
Much too high
Don't know

9 In this course, for me the average work load per week was (including classes, preparation, written assignments etc.):
Under 10 hours
10-15 hours
15-20 hours
20-25 hours
25-30 hours
Over 30 hours

10 If you have further suggestions for improving the course – or other comments and/or elaborations on your answers above (please refer to question number):

11 Questions from the Department of Mathematical Sciences
The following questions are specific to courses offered by the Department of Mathematical Sciences
Please comment on how much you have benefitet from the lectures in this course while learning the subject at hand


12 Please comment on how much you have benefitet from the problem sessions in this course while learning the subject at hand

13 Please answer only mentioned below, if you complete the evaluation after the exam.
I experienced a good correspondence between the exam on the one hand and the teaching and the course objectiaces on the other hand

Strongly agree
Agree
Neutral
Disagree
Strongly disagree

_________________
dorley na Last.fm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2012 19:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 września 2009 21:38
Posty: 911
Płeć: mężczyzna
myślę że to, czy prowadzący mówi wyraźnie i czy wyraźnie pisze ma dość duże znaczenie. jeśli trzeba poświęcać czas na to, żeby rozszyfrować to co jest na tablicy, a w dodatku nie słyszy się, co ktoś mówi, to trudno notować, nie wspominając o zrozumieniu tego co się dzieje.
niektóre pytania może rzeczywiście można by dodać (w szczególności pytania o spójność poszczególnych części i o obciążenie), ale myślę że te które są nie są złe. ale np. wydaje mi się że poza przedmiotami absolutnie podstawowymi lepiej żeby nie było sztywnych ram wykładu (co najwyżej coś w charakterze „planu minimum”). podobnie ocenianie związku przedmiotu z zainteresowaniami wydaje się trochę nie na miejscu w przypadku przedmiotów wybieralnych. i jestem sceptycznie nastawiony do obowiązkowych pytań otwartych (tak brzmi 11., chociaż w usosie żadne pytanie nie jest obowiązkowe ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2012 20:14 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 22 września 2008 14:59
Posty: 117
Akurat to czy ktoś pisze wyraźnie na tablicy i wyraźnie mówi, czyli wyraźnie porozumiewa się z otoczeniem, jest ważne. Kto siedział na takich wykładach i zastanawiał się co ten człowiek przy tablicy mówi, o co mu chodzi i co napisał, ten wie, że wyraźne mówienie i wyraźne pisanie ma sens :D A jeszcze jak cały wykład jest odpowiednio poukładany i logiczny to już w ogóle super.
Ale zgadzam się że można by te ankiety rozszerzyć o dwa czy trzy pytania...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2012 20:37 
Offline
Opiekun I roku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 04 października 2004 11:50
Posty: 3614
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Ta dyskusja jest o tyle bezprzedmiotowa, że wkrótce na całym Uniwersytecie będzie obowiązywać jedna ankieta, opracowana w Gmachu Głównym.

JK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ankiety
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2012 21:06 
Offline

Dołączył(a): środa, 25 lipca 2007 12:26
Posty: 31
Lokalizacja: inąd
Rozumiem, że możliwość odczytania znaczków z tablicy jest też ważna, ale jak napisałam, uważam że poziom przedmiotu i prowadzenia zajęć to w znacznej mierze coś innego. Z czytaniem myślę, że można sobie spokojnie poradzić, a cóż z tego, że mogę wszystko bez problemu zrozumieć i przepisać, jeśli wcale nie mnie zadowala to, co jest omawiane.

Dziękuję za informację o zmianach. Mam nadzieję, że te nowe ankiety będą obejmować różne aspekty.

_________________
dorley na Last.fm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL