Forum Instytutu Matematycznego UWr

Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017 18:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 24 marca 2014 12:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 września 2006 18:11
Posty: 1677
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
@mmmmm
Trudność zadań jest rzeczą subiektywną i trudno oczekiwać, aby ktoś składał obietnice co do poziomu trudności zadań, jakie pojawią się w przyszłości.

W moim odczuciu zadanie, w którym udziela się 4 krótkich odpowiedzi, może być średnio nieco bardziej czasochłonne niż zadanie, w których udziela się odpowiedzi TAK/NIE - stąd dłuższy średni czas przypadający na jedno zadanie w nowym formacie.

To, że za zadanie z odpowiedziami TAK/NIE można łatwiej dostać punkty pomimo przeprowadzenia błędnego rozumowania lub pomyłki w rachunkach, jest argumentem za eliminowaniem tego typu zadań.

Ogólnie, zamierzeniem zmiany formatu zadań testowych nie jest utrudnienie egzaminu, ale zmniejszenie losowości wyników testu. Ja nie rozumiem "korzyści studentów" jako ułatwienia zdania egzaminu pomimo nierozwiązania zadań, ale jako przyjęcie formy egzaminu, która możliwie najlepiej powiąże wynik egzaminu z posiadaną wiedzą i umiejętnościami.

Punktacja preferująca rozwiązanie zadań w całości, a nie udzielanie pojedynczych poprawnych odpowiedzi, wynika stąd, że jednej poprawnej odpowiedzi w zadaniu można często udzielić dość przypadkowo, bez pełnego zrozumienia zadania.

_________________
Konsultacje w semestrze zimowym 2017/18: wtorki 11-12, piątki 7-8, pokój 313
Analiza Matematyczna 1 (zima 2017/18)
Trapez


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 24 marca 2014 13:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 września 2006 18:11
Posty: 1677
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Paweł Czarkowski napisał(a):
Gdyby egzaminatorzy jeszcze zamierzali coś dłubać przy egzaminie, służę pomocą i radą.

Bank pomysłów i uwag zawsze się przyda. Jednak zdający powinni skupić się na egzaminie, a nie na śledzeniu częstych zmian jego formy. Dlatego argumenty za dłubaniem przy egzaminie zawsze muszą być o wiele mocniejsze, niż argumenty za pozostawieniem dotychczasowego stanu rzeczy, nawet obciążonego pewnymi wadami. Stąd pewna niechęć do wprowadzania zmian, jeżeli nie są one bardzo mocno uzasadnione.

_________________
Konsultacje w semestrze zimowym 2017/18: wtorki 11-12, piątki 7-8, pokój 313
Analiza Matematyczna 1 (zima 2017/18)
Trapez


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014 0:55 
Offline
Opiekun I roku
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 04 października 2004 10:50
Posty: 3431
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
I jak Państwa wrażenia po zakończonym egzaminie w związku z nową formą testu?

JK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 25 czerwca 2014 11:21 
Offline

Dołączył(a): sobota, 08 listopada 2008 4:49
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: kobieta
Jak dla mnie o wiele przyjemniejsza forma aczkolwiek ma też i swoje wady :) Jest bardziej błędogenna pod względem rachunków w sensie obliczeń ręcznych. Plusem jest to, że jest naprawdę duzo czasu i można niektóre rzeczy przeliczyć drugi a nawet trzeci raz :P Choć to nie zmienia faktu, że czasami nawet i za n-tym razem błędu się po prostu nie zauważy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL